- Факторните пазари са:
- Терминът "производно търсене" означава, че:
- Ако една фирма наема ресурси от конкурентен факторен пазар, то фирмената крива на предлагане на фактора ще бъде:
- Една конкурентна фирама, максимизираща печалбата, трябва да съкращава наетите работници само тогава, когато:
- Ако F е единственият променлив ресурс на конкурентен пазар, то фирмената крива на търсене на ресурса ще се представи чрез част от кривата на:
- Нека в производството на един продукт се използват труд (L) и капитал (К), като MPL - 6, МРК = 7, PL = 20 лв., Рк = 18 лв. и MR = 3 лв. За да максимизира печалбата си, фирмата трябва да използва:
- Търсенето на даден ресурс не зависи от:
- Ако една конкурентна фирма, максимизираща печалбата си, е в равновесие и продава продукцията си по 7 лв. за единица и купува даден ресурс по цена 28 лв., то приходът от пределния продукт на този фактор е равен на:
- Една фирма използва труд и капитал, който е фиксиран. При нарастване на работниците от 1 до 6 продукцията нараства съответно от 20 на 28, на 36, на 42, на 46 и на 48 броя. Ако работната заплата на час е 8 лв., а цената на продукта е 2 лв. на брой, то колко работници ще наеме фирмата, за да максимизира печалбата си?
- Кривата на търсене на капитал ще се измести надясно, ако:
Ценообразуване на пазарите на фактори на производство
Тест по микроикономика, теста е с цел да помогне на студентите да усвоят основите на икономическия анализ и икономическия начин на мислене.