00:00:00

Език и общуване

1

Можем ли да определим като текст „Плуването забранено”?

2

Емотивната функция на езика засяга:

3

Със сравнително сложен синтаксис се отличава: /посочете неверния отговор/

4

Посочете невярното твърдение:

5

Кое от изброеното е определящо за фрагментарността на устната реч:

6

Посочете онова, което анализът на дискурса като направление в езикознанието не засяга:

7

Предметът на общуване и темата са:

8

Кога адресатът се превръща в рецепиент?

9

Обратното редактиране на „глътнал е футболна топка” е:

10

В обръщението „А бе, жено, продай ми един билет за тая вечер за онова, дето играе Мутафова!” откриваме:

11

Научният текст:

12

Общуването с административните текстове е:

13

За кой вид текст е характерно преобладаващото присъствие на глаголи:

14

На какво дължим възможността за стилово единство на използваните в даден текст езикови средства:

15

За кой от стиловете е характерна безличност при изказа:

16

Какъв вид текст е следният: “Колкото повече чета, толкова повече научавам. Колкото повече научавам, толкова повече забравям. Колкото повече забравям, толкова по-малко знам. Следователно, колкото повече чета, толкова по-малко знам.” ?

17

В кой от изброените документи не се посочва адресат?

18

Кой вид текст не е характерен за общуването с администрацията?

19

Напълно адекватен превод на художествена творба е невъзможен, но това не се отнася до:

20

Монографиите, енциклопедиите, учебниците са:

21

Отбележете грешното твърдение за писмената реч:

22

Дескриптивната функция на езика се свързва с:

23

Кое от твърденията за устната реч не отговаря на истината:

24

Според етикета човек трябва да подбира изразните средства в езиковото общуване, като се съобразява с: /отбележете излишното/

Резултати от теста

Верни ( от общо въпроса)
Грешни ( грешни и без отговор)
Време