Тест по маркетинг за студенти в Бургаския свободен университет. Всички въпроси имат само един верен отговор.
Публикуван от
admin
1
Стоката, цената, стимулирането на продажбите и дистрибуцията са компоненти на:
2
Първата стъпка на процеса на стратегическо планиране е:
3
“Въпроси” са стратегически бизнес-единици, които имат:
4
“Силните страни на организацията” и “привлекателност на подотрасъла” са променливи при:
5
Първата фаза на процеса на купуване при висока степен на заинтересованост е:
6
Студентка се притеснява, че новата й покупка няма да бъде одобрена от колежките й. Какъв тип риск е това?
7
Потребителят е по-вероятно да изпитва несигурност, когато стоката е:
8
Осъзнаването на потребностите инициира потребителското поведение:
9
“Пазарно ориентираната концепция за фирмата” е определение за:
10
Първичната информация:
11
Статистическият годишник, публикациите на Агенцията за чуждестранни инвестиции и БТПП са:
12
Първата фаза на маркетинговото изследване е:
13
Маркетингова информационна система включва:
14
Въз основа на маркетинговата информация маркетинг-мениджърът решава по елементите на маркетинг-микса :
15
Понятието “стока” обозначава:
16
Търговската марка, дизайнът, опаковката и качеството спадат към:
17
“Група от тясно свързани стоки, които фирмата предлага” е определение за:
18
Цената се формира, като се отчита:
19
Ценовата политика е:
20
Клаузите INCOTERMS са пример за:
21
Доброто и ефективното стимулиране на продажбите са:
22
Рекламната концепция за създаване на представа за начин на живот е ефективна при класово разделение на обществото, но е неприложима за социални и професионални групи.
23
Ефективната реклама е тази, при която рекламното послание достига до най-голям кръг потребители:
24
Идеалният канал е този, който:
25
Коя от посочените функции като правило не се изпълнява от търговците на едро?:
26
Широк канал за дистрибуция е канал при който:
27
Централно място във всяко определение за маркетинга трябва да има:
28
Достъпът до нови научни технически и технологични решения може да се осъществи само на възмездна основа (срещу заплащане).
29
Чрез системата за регулиране правителството може да стимулира възникването на идеи за нови стоки и процеса на иновация.
30
Процесът в канала за комуникация, чрез който съобщение изпратено от източник се интерпретира от аудиторията, се нарича:
31
В бизнес организациите би трябвало първо да се състави маркетинговия план и след това по-широката политика да се формулира така, че да съответства на плана.
32
Избирателното проникване се прави с:
33
Пасивен маркетинг се прави тогава, когато:
34
“Звездите” създават значителна печалба, но изискват големи количества ресурси за финансиране на непрекъснатия растеж.
35
Стратегията на недиференцирания маркетинг поставя ударението и се съобразява с географските различия.
36
Пазарна ниша е:
37
Процесът на сегментиране предполага:
38
Недиференциран маркетинг се прави тогава, когато:
39
Качествено сервизно обслужване е:
40
Широката дистрибуционна мрежа:
41
Системата за стимулиране на продажбите винаги е насочена към крайния потребител.
42
Каналът за реализация се управлява от производителя.
43
Основна функция на склада е съхранението.
44
Пример за неконтролируем фактор, който фирмата трябва да има предвид, е подборът на целеви пазар.
45
Ценовата стратегия на фирмата няма за цел да постигне съгласуваност на икономическите интереси на продавачите и купувачите.
46
Готовността на фирмата да приема сигналите на пазара и да ги материализира в своята стопанска дейност е елемент на:
47
Вярно ли е твърдението “Корпоративните символи имат малка роля за формирането на фирмения имидж”?
48
Стимулирането на продажбите може да има обратен ефект върху:
49
Коя от изброените по-долу практики не е незаконна ценова уговорка?
50
Ценови войни настъпват при:
51
Сумата, която ще се похарчи за реклама, ще се определи от:
52
Контрол върху цената липсва при:
53
Всяка стратегическа бизнес единица в организацията трябва да има отделна маркетингова стратегия.
54
Едно от основните предимства на експеримента като метод за събиране на информация е възможността да се разкрият причинно-следствени връзки.
55
Целевият маркетинг позволява на фирми с малко ресурси да се конкурират ефективно с големи фирми за специализиран пазар.
56
За фирмата е по-вероятно да разкрие слаборазвит целеви пазар в:
57
Хоризонталната интеграция:
58
Когато въвеждат нов продукт или услуга, специалистите по маркетинг е необходимо да определят и да привлекат:
59
Ширината на продуктовия микс се базира на:
60
Когато стоките и услугите се придвижват от производителя през независим посредник до крайния потребител, имаме пример за;
61
Институционалната реклама се концентрира върху:
Изпрати за проверка