Прочетете текста и отговорете на въпросите.
Много от нейните творби са пръснати по света като притежание на престижни галерии и частни колекционери. Една постоянна изложба от нейни скулптури краси представителния офис на Международното немско-българско културно дружество към международната фондация „Европейски форум“, чийто вицепрезидент е тя - г-жа Брунхилд Молденхауер. Нейни прояви съпътстват ежегодните Дни на България, провеждани в Мюнхен и други градове на Германия.
В годините, когато мнозина български интелектуалци подириха „своя рай“ на Запад, тя избра за своя духовна родина нашата България и вече повече от десет години живее и твори у нас.
За германката България е спокойният остров на размирните Балкани, но неделим къс от тях. Тя усеща пулса на бурното време и промените по тези земи и умело ги претворява в своите пластики. Така се раждат циклите „Жена от Балканите“ и „Сараево“, философски осмислени от погледа на творец, който не е само безпристрастен наблюдател, а искрено ангажиран участник в историческите събития.
Главната героиня на нейните пластики е жената - „вечната и святата“. Особено запомнящо се е въздействието на автопортретната й работа „Среща със себе си“, както и сътворените образи на Ванга - незрящата, която „вижда“ в отвъдното и в бъдното, и на голямата сръбска поетеса Десанка Максимович - достолепна в своите зрели години.
За скулпторката творческата работа е жизнена необходимост и тя откровено се „изповядва“: „Да работя с глина за мене е среща не само със самата себе си и моята същност, но и среща с тъмните и светлите страни на столетието, което отмина; среща с вярата във взаимното разбирателство между хората.“
(Рачева, Р. Брунхилд Молденхауер - една творческа съдба, свързана с България. - В: Трета възраст, бр. 21, 23-29 май 2007, с. 15)
Коя е темата на текста?